Forum Index > Eczeem 
Ga naar discussie: VorigeVolgende

Ga naar pagina:  12Volgende
Huidige pagina:1 van 2
Constitutionele eczeem
Gepost door: Renée (IP gelogd)
Datum: November 13, 2005 07:32PM
Ik heb vanaf mijn geboorte last van eczeem. De gewone geneeskunde (dermatoloog, huisarts) heeft weinig voor mij kunnen doen. De zalven welke worden voorgeschreven werken tijdelijk, als ik stop met de zalf komt de eczeem net zo hard terug. Hoe kom ik van mijn eczeem af? - P.S. E-mailadres is van mijn vriend - graag reacties via het forum.
Re: Constitutionele eczeem
Gepost door: L.Peels (IP gelogd)
Datum: November 16, 2005 09:03PM
Eczeem is zoals je zelf al aangeeft een chronische huidaandoening. Het is een huidaandoening waar ik als huidtherapeut ook geen therapie voor heb. Het behandelen met de zalven is syptoombestrijding; zodra je stopt en je weerstand is wat lager dan heb je snel de kans dat het weer terug komt. Eczeem kan zeer hardnekkig zijn. Heb je al eens gedacht aan UVB behandelingen of Balneotherapie? Kijk anders eens op de site voor mensen met contitutioneel eczeem - [www.vmce.nl], misschien kom je daar iets tegen wat je nog niet geprobeerd hebt.
Gepost door: marijse (IP gelogd)
Datum: April 4, 2006 04:18PM
Ik heb dins 3 jaar onzettend last van eczeem, ben zelfs in de dode zee geweest. Het is een tijdje weggeweest maar het kwam weer net zo hard terug, alleen op andere plekken. Sinds een week drink ik 2 liter water per dag, en oppeens is het helemaal weg, het voelt gezond aan en de jeuk is weg. heel bizar.
dus mischien het proberen waard?
Gepost door: Anne (IP gelogd)
Datum: April 20, 2006 10:42AM
Ik heb sinds 3 jaar ineens last gekregen van eczeem. 27 jaar nergens last van gehad..Ook al tig cremes geprobeert maar inderdaad komt het steeds weer terug. Ik heb het idee dat het ontstaan is door stress. Echter is die stress nu al veel minder en het gaat nog niet weg. Soms ben ik bang dat het nooit meer minder wordt of (tijdelijk?) over gaat. Daar word ik zo moedeloos van. De laatste tijd heb ik steeds plekken in mijn gezicht of dikke ogen. Waarschijnlijk door de basis creme die ik gebruik om mijn gezicht vetter te houden. (unguentum leniens, la roche pose of cocos olie geprobeert....dit laatste was een tip van iem. met eczeem klachten) Heeft er nog iemand een andere goede tip voor een basis creme om te gebruiken op mijn gezicht?
Anne
mineralen tegen eceem
Gepost door: Henk (IP gelogd)
Datum: May 18, 2006 01:51PM

Ik ben min of meer bij toeval in contact gekomen met een mineralen proffesor ,die deze mineralen voor diverse doelen inzet.
omdat ik in de famile en kennisen kring een aantal mensen met eczeem had,en ik wist van de heilzame werking van mineralen in veel gevallen hiervoor,heb ik daarna ook hem gevraagd.
Hij heeft een mineraal zout ontwikkeld welke zeer goed helpt bij diverse soorten eczeem,maar om van eczeem af te komen heeft hij een mineraal poeder ontwikkeld (speciale samenstelling van verschillende mineralen)welke het probleem van BINNENUIT aanpakt.
Ik heb een aantal mensen deze produkten gratis gegeven om hun ondervinding hiermee aan mij door te geven,en wat blijkt?
Zelfs gevallen van open huid en het daardoor verplicht dragen van handschoenen bleken binnen een termijn van enkele weken tot maanden geheel dicht te gaan!
Referentie kan gegeven worden ,deze mevrouw was onder behandeling van verschillende dermatalogen en had eigenlijk alles al geprobeerd!
Nu heb ik nog steeds een aantal potjes met deze mineralen staan en zou in ruil voor wekelijkse raportagen,deze kostenloos beschikbaar willen stellen aan die mensen die denken hiervoor in aanmerking te komen.
Heb momenteel voor 10 mensen staan .
Voor meer informatie kunt U mij e mailen.
Ik wens een ieder die wel of niet willen proberen beterschap toe met deze veel al zeer vervelende aandoeningen.
Henk.
Re: mineralen tegen eceem
Gepost door: salta (IP gelogd)
Datum: July 27, 2006 05:44PM
Hoi Henk,
Ik heb ook al verschillende zalven en afspraken bij een dermatholoog,maar na jaren steeds geen verbetering.
Ik had het eerst op mijn rechter onderbeen, deze is wel weggegaan,maar heb hier wel een blijvende litteken van over.
En nu heb ik het al 2 jaar op mijn linker onderbeen , daar baal ik dus nog steeds van als een stekker.....
.Het is zo erg, dat ik bijna nooit korte broeken gebruikt.
Het ziet er nu uit als een olifantenhuid,grof met hier en daar wat donkere plekken.
En jeuken dat doet ,ik word daar dus niet vrolijk van.
Dit is wat ik allemaal heb gekregen, het vezacht het wel ,maar gaat helemaal niet weg:
-100 g ibril creme
-30 g emovate zalf,5mg/g
-koelzalf van fragron
-vaseline lanette fna van fagron
MIsschien dat het deze keer wel bij me pakt. alvast bedankt.
Gepost door: dick (IP gelogd)
Datum: July 28, 2006 01:09PM
Beste Anne

Ik heb al jaren lang last van jeuk. Mijn hele lichaam zat eronder, het vocht liep eruit, etc.
Na heel veel zalf van allerlei soorten met hormonen, cocos badolie etc en zelfs drie keer een volle UVB behandeling
kreeg ik het weer.
Ik heb last van constitutionele jeuk.

Nu na 9 jaar gebruik ik nu (na het zoveelste bezoek aan een dermatoloog) CALMURID creme 100mg/g.
Smeer me er twee keer daags mee in en het mag vaker want het verder onschadelijk.

Nu na een half gebruik ben ik bijna op enkele plekken na van m'n jeuk af.
Dat is een hele opluchting en ik hoop dat die plekken ook nog weggaan.

Hoop dat je aan deze informatie iets hebt.

Groetjes van Dick en beterschap, doeiiiiiiiiiii
Gepost door: A. van Ham (IP gelogd)
Datum: September 7, 2006 10:06PM
Heb al 20 jaar eczeem, constitutioneel maar ook contacteczeem, en een forse zonne-allergie, dit alles hou ik al 17 jaar onder controle met Celestone tabletten, niet echt een gezonde oplossing, maar ik kies hier toch voor.
Nu heb ik een vraag, voor mijn zonneallergie heeft de dokter een medicijn Oxybutynini HCL KTW (?) voorgeschreven dit is een medicijn voor de blaas, maar schijnt het zweten ook te verminderen, want ik schijn allergisch voor mijn eigen zweet te zijn, maar ik vindt het zo'n vreemde oplossing, dus wil ik vragen of iemand hier ervaring mee heeft????

Groetjes Anja
Wat voor een eczeem?
Gepost door: EczeemGirl (IP gelogd)
Datum: September 27, 2006 05:43PM
Hallo mensen,

Ik heb al vanaf m'n geboorte eczeem en het is heel vervelend. Het is begonnen in m'n nek en toen ik daar in m'n nek vanaf was kreeg ik het op andere plekken zoals ; handen,knie,hoofdhuid enzovoort.
Ik ben al een paar keer naar de dokter geweest en aldus heel veel medicijnen ertegen gekregen.
Maar omdat ik naar school toe ga, vergeet ik het soms wel eens. Maar daarna als ik dan thuis ben smeer ik het meteen in. Ik word af en toe gewoon gek van de jeuk! Wie heeft er nog adviezen?

Groetjes een 14 jarig meisje.
Re: mineralen tegen eceem
Gepost door: sewsoen (IP gelogd)
Datum: February 27, 2007 08:58PM
beste henk

ik heb ook al jaren last van een soort eczeem en/of pigment vlekken op mijn gezicht, heb ook jeuk
heb aantal behandelingen gedaan via beauty salons en creme's gebruik van de dermatoloog, maar heb geen baat bij en wordt maar steeds erger. nu heb ik celltone (slaakkenslijm gel) besteld en daarmee is het ook erger geworden. heb al 1 mnd gebruikt, maar zie geen verbetering maar wel erger worden.
denk jij dat die mineralen mij ook kan helpen en waar en hoe zou ik dat kunnen krijgen/kopen???
ajb, wie kan mij in deze helpen???? ik zit echt ermee en wordt depri van
ik hoop een snelle reactie hierop te kunnen krijgen.

gr SS
Ga naar pagina:  12Volgende
Huidige pagina:1 van 2

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om je gratis aan te melden voor het forum.
Ga naar: