Forum Index > Eczeem 
Ga naar discussie: VorigeVolgende

Hulpmiddel tegen exceem??
Gepost door: gijspeters (IP gelogd)
Datum: August 12, 2009 04:23PM
Geachte lezers,

Ik ben een exceempatiënt van 25 jaar. Sinds mijn 4de heb ik last van exceem.
Na jaren lang verschillende producten te hebben gebruikt, heb ik nog steeds niks gevonden dat helpt.

Het enige dat helpt bij mij is op vakatie gaan naar een warm land, maar dit is geen reeële optie voor mijn toekomst.

Ik heb vooral 's nachts last van exceem doordat ik dan krap in mijn slaap. 's morgens wordt ik dan wakker en dan bepaald de blik in de spiegel of het een mooie dag wordt of dat het een dag wordt waarvan ik hoop dat die snel voorbij is.

Graag zou ik van andere exceempatiënten willen horen wat bij hen helpt/ heef geholpen tegen exceem, misschien zit er iets tussen waarvan ik de werking toevallig nog niet heb geprobeerd.

Ik wil jullie alvast bedanken voor de reacties.

Met vriendelijke groet,
Gijs Peters

Re: Hulpmiddel tegen exceem??
Gepost door: Jolinda (IP gelogd)
Datum: November 11, 2009 06:12PM
Beste Gijs,

Ik mail je hierbij wat tips tegen eczeem die bij mij goed hebben geholpen.

Ik heb een allegietest laten doen. Daaruit bleek dat ik niet goed tegen suiker, tarwe en melk kan. Hier ben ik toen tijdelijk mee gestopt. Ik heb toen vooral producten van de natuurwinkel (eko winkel) gekocht. Deze winkels verkopen vaak alternatieven zoals, speltbrood, suikervrije koekjes en sojamelk. Later merkte ik dat ik weer gewoon kon gaan eten, maar vaak eet ik nog steeds op mij 'dieet' manier, gewoon omdat dit goed bevalt.

Daarnaast zijn GLA tabletten (ook te koop bij de natuurwinkel) goed voor de huid. Dit is een plantaardige tegenhanger van de visolietabletten.

Verder werken de producten van Sealine en Earthline (te koop bij De Tuinen) erg goed omdat ze 100% natuurlijk zijn en daarom niet belastend voor de huid. Vooral de Sealine producten helpen goed tegen jeuk. Deze creme's bevatten dode zeezout. Ze hebben ook een mineral body wash, hier kun je mee douchen. De mineral body treatment creme gebruik ik daarna als bodylotion.

Verder is het belangrijk dat je je goed voelt. Bij mij heeft yoga hierbij geholpen. Yoga zorgt voor het loslaten van
stress. Juist die stress zorgt voor een onrustige huid.
Ik heb ook van jongs af aan last van eczeem, maar sinds ik bovenstaande toepas heb ik het goed onder controle en kan ik nu
op m'n 28e goed met m'n eczeem leven.

Ik wil je heel veel succes wensen!

Groetjes,
Jolinda Spruit
Gepost door: suusje (IP gelogd)
Datum: November 16, 2009 04:37PM
Hallo Gijs,

Ik ben sinds mijn 2de levensjaar een eczeempatiënt en heb al vanalles geprobeerd, van hormoonzalf tot alternatieve geneeswijze. Nu werkt hormoonzalf uiteraard het beste maar sinds een tijdje gebruik ik de Gentlespray van Bloem en het is ongelooflijk hoe goed dit werkt! Mijn huid is nu een stuk rustiger en de rode vlekken zijn ook verdwenen, zelfs de jeuk is weg! Het is allemaal op plantaardige basis, dus niet schadelijk....Wie weet helpt dit bij jou ook, tis in ieder geval het proberen waard!

groetjes,
Suzan
Gepost door: emaan (IP gelogd)
Datum: January 7, 2010 06:37PM
Hallo Gijs,

ik ben 19 jaar vanaf 3 maanden eczeem. Ik herken mezelf helemaal in wat je zegt over nachtkrabbelen en daarna deprii zijn voor de dag.

Toevallig vond ik gister na zoeken op internet dat antihistamine de overgevoeligheid van het lichaam verlaagd. Waardoor wij dus minder jeuk voelen. Ik heb gelijk uitgeprobeerd en het werkt!

Mooie is dat het ook geen vervelende bijwerkingen heeft (bij andere lichamelijke kwalen bijsluiter lezen)
Veel antihistamine pillen zijn alleen via dokters recept verkrijgbaar, maar een paar zijn direct verkrijgbaar bij drogist en apotheek.

Via deze link een lijstje met antistamines en verkrijgbaarheid en andere informatie. [www.vmce.nl]

Ikzelf gebruik cetrizine van de apotheek, ik had deze al liggen voor mijn hooikoorts.

Ik hoop dat jij en andere eczeempatienten hier iets aan hebben.

Groetjes, Emanuel
Gepost door: ron (IP gelogd)
Datum: April 11, 2010 01:37PM
Voor ons zoontje die last van eczeem heeft, gebruiken wij sinds een tijdje Grahams skincare, een Australisch merk. We gebruiken een creme (calendulis plus) en badolie en het werkt erg goed. We hebben zelf via bekenden de website doorgekregen (grahams.nl) maar het schijnt ook in winkels verkrijgbaar te zijn (ik heb het nog niet gezien). Het is een natuurlijk product, dat spreekt me erg aan.

Bij ons zoontje zagen we al heel snel resultaat. Wie weet helpt het ook jullie?

Sterkte allemaal,

Ron
Gepost door: Neonice (IP gelogd)
Datum: April 11, 2010 03:07PM
Okee... Ikzelf heb al sinds mijn geboorte exceem en misschien weet ik nog wat handigheden die jullie kunnen helpen. Alleereerst moet je te weten komen wat je exceem veroorzaakt. Uit mijn ervaring kan ik zeggen dat dit lag aan stress, verveling, te zout gegeten hebben in de laatste 24 uur, in stoffige omgevingen verblijven met weinig frisse lucht en tenslotte het dragen of langdurig aanraken van wol en acryl.

Hierbij enkele simpele stappen die je kunt ondernemen om jeuk te verminderen. Ik zeg hierbij verminderen want exceem raak je niet snel kwijt. Je moet er leren mee leren leven.

Het je 's nachts jeuk aan je hoofdhaar, dan kan dit komen omdat je gel in je haar hebt, of die dag hebt gehad. Was voordat je naar bed gat even je haar goed uit, dit voorkomt zeer veel problemen.
Daarnaast heb ikzelf veel jeuk aan mijn nek. Mijn nek en keel zijn vaak erg droog en er groeit haar van mijn baard. Dit jeukt ernstig, Om dit te verminderen sla ik vaak een vochtige handdoek om mijn nek. Pas wel op dat hij niet nat/ te vochtig is, want dit gaat plakken en nog meer irriteren in je nek. Nee... pak een handdoek waar je bijvoorbeeld net je handen aan hebt afgedroogd of waarmee je net je haar hebt gedroogd.
Voor mijn droge handen en armen gebruik ik Vichy. dit is wat dure en commerciële zalf, maar het is een middel dat je huid erg acht weet te maken. Waarom ik het alleen op mijn armen gebruik is omdat het in mijn nek en hoofd irriteert. Op die locaties gebruik ik de standaard niveau tubes.
Tenslotte weet ik vaak dat ik last van exceem ga krijgen als ik het warm krijg. Ja mijn exceem gaat vaak gepaard met een warmte die ik graag kwijt wil. Voor mijn gevoel krijg ik het heel heet rond de borst, keel, onder de oren, de oren zelf en mijn armen. Ook hiervoor is die handdoek tip weer erg geslaagd, maar hiervoor werken ook andere dingen. Denk aan simpele dingen als oo de toilet gaan zitten en een boek/tijdschrift proberen te lezen wat je leuk vind. Maar ook je hoofdhaar of rug masseren kan er goed werken. Dit verminderd ook nog eens stress en irritaties die je meedraagt en het exceem kunnen veroorzaken

Ik hoop dat jullie in ieder geval iets aan deze tips hebben winking smiley Ik kan er in ieder geval erg normaal mee leven en niemand kijkt meer vreemd op als ik een handdoek om mijn nek heb. Maar die draag ik dan natuurlijk niet op school of werk tongue sticking out smiley
Gepost door: Neonice (IP gelogd)
Datum: April 11, 2010 03:25PM
Owjha! Ben je echt ten einde raad? Heb je er echt alles voor over om het enigszins te verminderen (ik zeg weer verminderen je zult het 99% kans niet kwijtraken maar okee...) Probeer een "Chinese dokter" Deze zijn niet aangesloten bij een ziekenhuis o.i.d maar maken gebruik van alternatieve middelen. Als kind was mijn exceem zo erg dat mijn ouders ten einde raad waren. De dokters konden niet veel doen dus besloten ze naar zo'n Chinese dokter te gaan. Deze schreef een simpele (maar smerige) thee kuur voor die ik enkele maanden moest volhouden. Na deze kuur kond ik wonderbaarlijk genoeg mijn exceem onder controle houden en al gauw vonden we ook nog handigheden om het allemaal nog beter onder controle te houden (kijk vorige post) Heb jij last van exceem? Misschien is dat dan wel iets...
Gepost door: maureen (IP gelogd)
Datum: May 11, 2010 05:30PM
Hallo Gijs,

Ik ben masseuse werkzaam in purmerend, en behandel mensen met eczeem en boek zeer goede resultaten,
het is een speciale techniek die niet prettig is maar wel erg goed werkt.
Zelf ben ik er ook mee behandeld bij mij was het na 4x weg , ik liep er al een jaar mee en ad ook van alles geprobeerd maar niks hielp, dit dus wel en het is nooit meer terug gekomen , misschien iets voor jou ??

Groeten Maureen Engelenburg
body-glow@hotmail.com
Gepost door: onderzoeker (IP gelogd)
Datum: August 3, 2010 03:08PM
Dag Gijs,

Ik zag dat je actief bent op dit forum, vandaar dat ik contact met je opneem. Mijn naam is Inge en ik ben op zoek naar mensen met een chronische huidziekte die mee willen werken aan een onderzoek voor een nieuw totaal zorgprogramma voor patiënten met huidziekten. Concreet mijn vraag is of jij een dagdeel zou willen meewerken aan dit onderzoek.

Ik hoor graag van je!

Groet, Inge Lukkien
patientenonderzoek@ghip.nl

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om je gratis aan te melden voor het forum.
Ga naar: