Okee... Ikzelf heb al sinds mijn geboorte exceem en misschien weet ik nog wat handigheden die jullie kunnen helpen. Alleereerst moet je te weten komen wat je exceem veroorzaakt. Uit mijn ervaring kan ik zeggen dat dit lag aan stress, verveling, te zout gegeten hebben in de laatste 24 uur, in stoffige omgevingen verblijven met weinig frisse lucht en tenslotte het dragen of langdurig aanraken van wol en acryl.
Hierbij enkele simpele stappen die je kunt ondernemen om jeuk te verminderen. Ik zeg hierbij verminderen want exceem raak je niet snel kwijt. Je moet er leren mee leren leven.
Het je 's nachts jeuk aan je hoofdhaar, dan kan dit komen omdat je gel in je haar hebt, of die dag hebt gehad. Was voordat je naar bed gat even je haar goed uit, dit voorkomt zeer veel problemen.
Daarnaast heb ikzelf veel jeuk aan mijn nek. Mijn nek en keel zijn vaak erg droog en er groeit haar van mijn baard. Dit jeukt ernstig, Om dit te verminderen sla ik vaak een vochtige handdoek om mijn nek. Pas wel op dat hij niet nat/ te vochtig is, want dit gaat plakken en nog meer irriteren in je nek. Nee... pak een handdoek waar je bijvoorbeeld net je handen aan hebt afgedroogd of waarmee je net je haar hebt gedroogd.
Voor mijn droge handen en armen gebruik ik Vichy. dit is wat dure en commerciële zalf, maar het is een middel dat je huid erg acht weet te maken. Waarom ik het alleen op mijn armen gebruik is omdat het in mijn nek en hoofd irriteert. Op die locaties gebruik ik de standaard niveau tubes.
Tenslotte weet ik vaak dat ik last van exceem ga krijgen als ik het warm krijg. Ja mijn exceem gaat vaak gepaard met een warmte die ik graag kwijt wil. Voor mijn gevoel krijg ik het heel heet rond de borst, keel, onder de oren, de oren zelf en mijn armen. Ook hiervoor is die handdoek tip weer erg geslaagd, maar hiervoor werken ook andere dingen. Denk aan simpele dingen als oo de toilet gaan zitten en een boek/tijdschrift proberen te lezen wat je leuk vind. Maar ook je hoofdhaar of rug masseren kan er goed werken. Dit verminderd ook nog eens stress en irritaties die je meedraagt en het exceem kunnen veroorzaken
Ik hoop dat jullie in ieder geval iets aan deze tips hebben

Ik kan er in ieder geval erg normaal mee leven en niemand kijkt meer vreemd op als ik een handdoek om mijn nek heb. Maar die draag ik dan natuurlijk niet op school of werk