Forum Index > Eczeem 
Ga naar discussie: VorigeVolgende

eczeem en zeeppoeder
Gepost door: maria (IP gelogd)
Datum: December 1, 2009 11:29PM
Ik denk dat ik weet waar heel veel mensen eczeem van krijgen. De grootste boosdoener is waspoeder .Maar gebruik ook nooit een wasverzachter. Ik heb zelf als ik een keer handwas doe last van jeuk en bultjes aan mijn handen.
Vroeger waren wij thuis met 6 kinderen en hadden nooit last van eczeem.
Vroeger wasten de vrouwen met een wasmachine en moesten ze de was met de hand spoelen en werd de zeep er goed uitgespoeld.
Tegenwoordig wast iedereen met een volautomatische wasmachine en wordt de zeep in het bakje bovenin gedaan.
Heel vaak gebeurt het dat de waspoeder in het bakje niet helemaal wordt meegenomen door het water dat de wasmachine vult.
Ik kom er de laatste tijd achter dat er nog zeeppoeder in het bakje zit terwijl de machine wast. Dus de zeeppoeder komt dan in het spoelwater terecht.
Hierdoor kan je heel veel jeuk of eczeem krijgen. Wat ik nu voortaan doe is altijd het zeeppoeder in de trommel gooien en niet meer in het bakje. Het vervelende hiervan is, als ik wil voorwassen moet ik altijd de deur openen na de voorwas en dan pas de zeeppoeder erin doen voor de hoofdwas. Maar zo krijg je geen eczeem van de zeeppoeder. Ook moet je de wasmachine niet te vol proppen met wasgoed en in het bakje voor de wasverzachter doe ik altijd een beetje azijn. Azijn zorgt ervoor dat de waspoeder die er nog inzit helemaal verdwijnt.
Als er vragen zijn kan je me altijd mailen.

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om je gratis aan te melden voor het forum.
Ga naar: